tonfiskpasta

 
Här kommer ännu ett tonfiskrecept. De är alltid lättlagade, inte lika mycket krångel som med kyckling och kött. Tonfisk är underskattat faktiskt - finns mycket man kan hitta på med det.
  • 400 g pasta
  • 2 paprikor
  • 1 purjolök
  • 1-2 burk tonfisk
  • 3 dl creme fraiche och ev. lite (typ ½ dl) vispgrädde
  • Salt, svartpeppar
Koka pastan. Kärna ur och tärna paprikan. Strimla purjolöken. Fräs paprikan och purjolöken i smör i en stekpanna. Rör ner crème fraiche (och ev. grädden) och låt det koka ihop någon minut. Låt tonfisken rinna av och häll i den (jag föredrar alltid tonfisk i filébitar som jag mosar med gaffel eller så kör jag en burk filébitar och en burk finfördelad), rör om och smaksätt med salt och peppar. Jag kryddade inte med något annat den här gången men jag kan tänka mig att curry i skulle vara jättegott! Curry funkar alltid bra med tonfisk. Blanda den färdiga tonfisk-såsen med pastan.
Trackback
Matbloggstoppen

RSS 2.0