chokladkvargdesert toppad med bär

 

Jätteenkel och verkligen jättegod desert, thanks to Azra for sharing!

  • 250 g mjölkchoklad
  • 250 g kvarg/kesella (ca 10%)
  • 12 st digestivekex
  • Valfria bär, blåbär&hallon-mix hade jag
Receptet ska räcka till ungefär 5 portioner i skålar som på bilderna ovan, jag halverade dock receptet och fick två lagom portioner. Krossa digestivekex (förslagsvis genom att lägga dem i en fryspåse och sedan krossa) och lägg på botten i desertskålar eller vad man nu använder. Smält chokladen i en kastrull och rör ner kvargen, häll sedan ovanpå kexsmulorna. "Stek" bären i lite socker och toppa deserten med dem. Ställ i kylen så de stelnar.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Ooooo, nadam se ovome u petak vece ili za subotu, izgleda suppergott hehe puss, puss, puuussss

Svar: Ma kako cu vas skämmati bort! ;) ljubim!
Nida V.

2012-09-20 @ 08:35:16
Postat av: mina

Vart har du skaffat de fina skålarna? Letat efter sådana överallt hittar inget liknande ;(

Svar: Same here actually. Min kära mamma köpte dem åt mig i Sarajevo, finns hur fina som helst där nere, här har inte jag heller kunnat hitta!
Nida V.

2012-09-20 @ 09:10:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Matbloggstoppen

RSS 2.0