tonfisk i currysås

 
Noll inspiration och tidsbrist ledde till att jag improviserade ihop denna "ihopslängda" maträtt som faktiskt blev en riktigd god pastasås av tonfisk och därför förtjänar att dokumenteras. Exakta måtten vet jag faktiskt inte då jag bara tog vad jag hade på ett ungefär, men om jag i efterhand gissar mig till måtten så blir det väl något åt det här hållet (men man kan prova sig fram med kanske en skvätt vispgrädde också osv); 
  • 2 burkar tonfisk (i bitar) i olja
  • 1 dl creme fraiche
  • 2 dl gräddfil
  • 2 msk majonnäs
  • Salt, svartpeppar, curry
  • Broccoli
  • Pasta
Låt den ena burken tonfisk rinna av och behåll det mesta av oljan i den andra burken. Fräs tonfisken i stekpanna och finfördela med trägaffel. Rör ner creme fraiche, gräddfil och majonnäs. Smaka av med salt, peppar och curry. Låt puttra en stund. Koka broccoli och pasta och servera till.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Älskar såna enkla maträtter ! De ju inte alltid man har så mycket tid med jobb & allt annat som ska hinnas med ;) Enkelt och gott !

2013-10-03 @ 09:18:31
Postat av: Almica

Hej syster. Jag ska snart börja med slöja. Har bara lite frågor, jag ser dig som en förebild.
Tycker du att det är okej med färgglada slöjor ? Jag tycker färger är fint. För jag har hört atrt det drar till sig uppmärksamghet om man har typ rött, rosa. blått osv.
Och en sminkfråga också, smink är ju haram inom islam, tycker du att det är okej med lite smink om man har slöja?
Tacksam för svar.

2013-10-07 @ 17:57:38
Postat av: Almina

Har du nått bra recept på hurmasice, hittar bara med bosniska mått och dt blir inte redigt bra. :/ älskar din blogg här gjort många av duna recept. /Almina.

Svar: Tyvärr.. Nikad nisam pravila men har fått ett recept av mamma som jag tänkte prova när jag får tid, minns dock inte om det var bosniska mått eller "riktiga" mått på det. Men håll utkik :) och tack!
Nida V.

2013-10-15 @ 19:39:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Matbloggstoppen

RSS 2.0