bountyrutor

 
Botten
  • 3 ägg
  • 4,5 dl strösocker
  • 4 dl vetemjöl
  • 1,5 tsk vaniljsocker
  • 3 tsk bakpulver
  • 4 msk kakao
  • 225 g smör/margarin
  • 2 dl vatten
Sätt ugnen på 175 grader. Vispa ägg och socker poröst i en bunke. Blanda ihop vetemjöl, vaniljsocker, bakpulver och kakao väl och rör ner i bunken. Smält smöret och koka upp vattnet i samma kastrull. Rör ner i smeten och vispa ihop. Smörj och bröa alt. klä en plåt (ca 24x30 cm) med bakplåtspapper. Häll ut smeten i plåten och grädda mitt i ugnen 20-25 min. Ställ i kylen och låt svalna helt. Förbered sedan kokosfyllningen.

Kokoskräm
  • 225 g smör/margarin
  • 4 dl florsocker
  • 2 ägg
  • 1 påse kokos a 200 g
Smält smöret i en kastrull. Rör ner florsocker, ägg och kokos. Bred på kokoskrämen på chokladbotten. Ställ i kylen och låt stelna.
 
Topping
  • 200 g ljus choklad
  • 0,75 msk olja
Smält chokladen över vattenbad (alt. på väldigt svag värme under ständig omröring) tillsammans med olja. Bred ut chokladen över kokosfyllningen. Ställ i kylen och låt stelna. Skär sedan i rutor.

Kommentarer
Postat av: Eni

SÅ GOTT! Bakade dem za Bajram. Blev en hit! :D Och även dina andra recept som jag har använt mig av! :D

Svar: Roligt att höra! ;)
Nida V.

2013-08-09 @ 23:52:35
Postat av: Rebecka

Ser så god ut så nu håller jag på att baka den.

2013-08-17 @ 11:03:23
Postat av: Anonym

Dessa var underbart goda. Bjöd på de igår o de slukades upp direkt! Tack för en härlig blogg med underbara recept <3

2014-02-02 @ 13:25:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Matbloggstoppen

RSS 2.0