how can one not believe

"O ljudi, kako mozete sumnjati u ozivljenje, - pa, Mi vas stvaramo od zemlje, zatim od kapi sjemena, potom od ugruska, zatim od grude mesa vidljivih i nevidljivih udova, pa vam pokazemo moc Nasu! A u materice smjestamo sta hocemo, do roka odredenog, zatim cinimo da se kao dojencad radate i da poslije do muzevnog doba uzrastete; jedni od vas umiru, a drugi duboku starost dozivljavaju, pa zacas zaboravljaju ono sto saznaju. I ti vidis zemlju kako je zamrla, ali kad na nju kisu spustimo, ona ustrepce i uzbuja, i iz nje iznikne svakovrsno bilje prekrasno." 
 
Al Hajj, 22:5 

Kommentarer
Postat av: s

Selam.. Läser din blogg rätt länge nu och tycker att du är en klok tjej masAllah. Undrar en sak, du gifte dig betydligt ung hur var det, hur var det att släppa föräldrarna och din vardag, hur klarade du allt även då du visste att du går mot ett bra liv med din blivande.. Jag gifter mig i sommar och längtar jättemycket dock är jag samtidigt ledsen.. Hoppas att du kan hjälpa mig lite..

Svar: Selam & tack så mycket :) jag ska inte ljuga, det var inte lätt. Det var oerhört svårt att släppa taget och bara lämna sin familj och sitt barndomshem. Två år senare och det gör fortfarande ont, speciellt med tanke på att jag flyttade relativt långt, jag tror det är mycket lättare om man fortfarande bor i samma stad och kan ses när man vill.. det är ju inte riktigt "lämna" på samma sätt då. MEN! Jag ångrar inte mitt val för en sekund. Det är en del av livet; att släppa taget en vacker dag och gå sin egen väg för att bygga upp ett eget liv, och det är väl där någonstans man blir vuxen. Din mamma gjorde det och hennes mamma gjorde det osv, även dina barn kommer göra det.. alla lämnar sitt fågelbo till slut och börjar flyga med egna vingar. Det är naturligt, men självfallet inte lätt för det. Att lämna min vardag var dock inte svårt; jag kände mig redo att vända blad, att börja på ett helt nytt liv och få en helt ny vardag, jag hade helt enkelt levt klart mitt ungdomsliv och bara lääängtade efter att få börja leva min vardag tillsammans med min man. Finns ingenting jag saknar med det, tvärtom så är mitt liv och min vardag miljoner gånger bättre och finare nu när jag delar den med min andra halva :) Det svåra var alltså att lämna min familj, men bara tanken på att jag gjorde det för att bilda min egen familj (and that is how it works, cycle of life) med mannen jag älskar gjorde mitt beslut så himla mycket lättare. Tillåt dig själv att vara ledsen och sakna, men det innebär inte att du kommer vara mindra lycklig för det. Trust me, it's worth it. Jag önskar dig all lycka i framtiden!
Nida V.

2013-07-07 @ 00:07:03
Postat av: J

vilket fint svar ovan :) jag ska också ta åt mig, i needed it. kram.

2013-07-09 @ 16:47:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Matbloggstoppen

RSS 2.0