hemmagjorda hamburgare

 
Hur gör ni era hemmagjorda hamburgare? Som jag förstått det så är det bäst att bara använda sig av salt och peppar och inget mer, förutom nötfärs såklart och då helst färs av högrev! Så jag gjorde det enkelt jag;
  • 500 g nötfärs
  • 1 tsk salt
  • 2 krm svartpeppar
Blanda ihop och dela i fyra delar. Gör hamburgarna större än du vill ha dem för de drar ihop sig under stekning. Dvs mycket tunna för de blir tjockare under stekningen! Om man vill kan man lägga på en skiva ost och låta smälta när hamburgaren i princip är klar. Stek inte på för hög värme för då är risken att de blir brända utanpå men inte klara innuti.
 
Någon gång ska jag göra allt från grunden dvs hemmagjort hamburgarbröd, dressing och pommes. En vacker dag ja :) tills dess får ni gärna tipsa om era bästa recept på allt det ovannämnda, inkl hambugarna!

Kommentarer
Postat av: jag

dobro dosla nazad/tack för recepten!

Svar: Hvala :)
Nida V.

2014-08-22 @ 07:18:44
URL: http://www.ganerivikt33.blogspot.com
Postat av: A

Salamo aleykom!
Jag gjorde hemmagjorda hamburgare och då hade jag i en hackad lök,vitlöksklyftor,spiskummin och ett ägg och dem blev supergoda :)

Svar: Tack för tips - ska testa att krydda dem lite mer och ha i vitlök/lök nästa gång, tyckte faktiskt det saknades lite smak på dem :)
Nida V.

2014-08-22 @ 19:48:08
Postat av: Anonym

så gott!

2014-08-23 @ 11:57:57
Postat av: H

Åhh, måste säga att du är mer än välkommen tillbaka! :)

Svar: Tack tack! :)
Nida V.

2014-08-25 @ 17:26:29
Postat av: A

Prova med att blanda köttfärs, vegeta, svartpeppar och lite Bikarbonat. Vid sidan av blandar du lite mjöl tillsammans med kolsyrat vatten (gar bra med vanligt vatten ocksa, har inte kännt nan skillnad faktiskt). Sedan blandar du ihop detta med köttfärsen och later det vila lite. Ca 10 min innan du tänker steka hamburgarna finhackar du rikligt med lök (najbolje masinom za sjeckanje ako imas, inace ispadne krupno i hamburgeri se raspadaju) och blandar ner det i färsen. Stek pa svag värme ;) S ovim receptom meni znaju ispasti da me zelja mine onih dole nasih cevapa i hambugera

Svar: Mm ovo zvuci super. Bas ti hvala, ska provas! :D
Nida V.

2014-09-04 @ 00:57:51
Postat av: Anonym

Jags extraknäcker som kock, vill du ha en sjukt god hambdressing så testa med majonäs, bostongurka och chillisås + salt och peppar. Dock är det bäst att göra hemmagjord majonäs i det fallet eftersom majonäs i mataffär är inte densamma som restaurangmajonäs :)

Svar: Skriver upp tips o provar nästa gång. men, hur gör man egen majonnäs? :P
Nida V.

2014-09-06 @ 11:43:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Matbloggstoppen

RSS 2.0