pastasallad med tonfisk och currydressing

 
Middagstips: pastasallad med vitlöksbröd och currydressing. I en pastasallad kan man ha precis vad man vill, jag slängde ihop det jag hade hemma vilket var:
  • Pasta, ca 300 g
  • 2 burkar tonfisk
  • 4 kokta ägg
  • 1 gul paprika
  • ½ röd lök
  • 1 burk majs
  • Körsbärstomater
  • Grönsallad
  • Italiensk salladskrydda
Tror att det var allt. Förbered, koka, skär och blanda ihop allt! (Jag kryddade den skurna grönsalladen med salladskryddan innan jag rörde ner den i pastan).
 
Till currydressingen behöver man röra ihop följande ingredienser:
  • Gräddfil
  • Majonnäs
  • Salt
  • Svartpeppar
  • Curry
Har inga exakta mått utan jag smakade av tills det smakade så som jag ville ha det, men hade i alla fall i nästan en hel gräddfil (3 dl) och sen provade jag mig fram med övriga ingredienser. 
 
Vitlöksbrödet är från frysdisken på ICA. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Matbloggstoppen

RSS 2.0