guacamole

 
Ärligt talat, jag är inget fan av avokado alls och jag undrar alltid om folk äter det för att det faktiskt är gott eller för att vara nyttiga. Smakar ju inte särskilt mycket men konsistensen får mig att säga tack men nej tack! Dock så är det ju nyttigt så när jag smakade denna guacamole (den gröna geggan på bilden såklat) hos min vän Zerina så blev jag glad över att ha funnit ett supergott sätt att äta avokado på! :)
 
Gott som dip till nachos eller tillbehör till tacos.
 
4 portioner
  • 2 mogna avokado
  • 1 mindre vitlöksklyfta
  • 0,25 dl röd lök
  • 1 tomat
  • 1,5 msk färskpressad citronjuice
  • 0,5 tsk salt
  • 0,5 krm cayennepeppar
  • 0,5 msk hackad färsk koriander
Dela, kärna ur och gröp ut köttet på avokadon. Mosa det i en skål. Blanda med pressad vitlöksklyfta, finhackad röd lök, finhackad tomat, citronjuice, örtsalt, cayennepappar och koriander (jag hade ingen).

Kommentarer
Postat av: Z

❤️😘

2015-01-30 @ 12:44:05
Postat av: Trogen fan sen flera år

Saknar dina recept! Uppdatera mer? :)

2015-01-30 @ 22:49:35
Postat av: Lejla med J

Åh fantastiskt bra! Jag tänkte fråga om du någonsin provat bananpannkakor? Hade massor med övermogna bananer häromdagen och tänkte prova detta recept: http://mabra.com/recept-pa-nyttig-bananpannkaka/
men det blev inte alls bra. Det blev mer ihåligt och "plättigt" flott. Försökte addera lite mjöl och mjölk men blev bara övergräddat på ytorna och geggigt i mitten. Du brukar ju vara grym på att prova dig fram till perfektion (kör fortfarande ditt pannkaksrecept på vanliga - aldrig sviker det mig!) ;) kram!

Svar: Nope jag har aldrig provat något sådant, har en tendens att inte försöka vara nyttig hahah! Men någon gång när jag har massa bananer hemma ska jag prova - lovar att lägga upp recept om jag provar & lyckas ;) åh glad att pannkaksreceptet var till nytta, hehe :D kram!
Nida V.

2015-02-04 @ 21:02:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Matbloggstoppen

RSS 2.0