reminder

 
Glöm inte att fullborda er fasta och ge sadaqatul fitr i tid! Nu är det inte ens en hel vecka kvar.
 
Rasulullah (saw) said: "The fast remains suspended between Heaven and Earth until the fitrah is paid."
 
Sen vill jag även rätta mig själv i tidigare inlägg. Jag skrev att nisab i år är 3769 euro (ca 33.000 kr) men det är uppgifter i Bosnien, någon sa att nisab i Sverige måste vara lägre pga bättre levnadsstandard här. Hörde något om 25-28 tkr men är inte säker på hur mycket det är, så ni som inte vet om ni är skyldiga att ge zakat pga detta - kolla upp det med någon som vet (t.ex. i närmsta moské).

Kommentarer
Postat av: Anonym

Hej!

Undrar om du har något tips om vad man kan köpa till sin man till Bajram?
MVH//

2012-08-14 @ 08:42:06
Postat av: S

Selam! Imas li dobar recept za baklavu :)? Hade uppskattats!

Svar: Alejkumu selam! Nazalost nemam, nisam nikad pravila baklavu.. får alltid massa baklava med mig hem från min mamma & svärmor så det blir bara överflödigt :P
Nida V.

2012-08-14 @ 16:21:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Matbloggstoppen

RSS 2.0