taco-köttfärsås

Får bli en ofin mobilbild den här gången för ovanlighetens skull.
 
En lättlagad och snabb köttfärssås som skiljer sig i smaken från en klassisk köttfärssås då den är tacokryddad. Mums! Det piffade verkligen upp smaken, blev godare än vad jag förväntade mig. 
  • 500 g nötfärs
  • Smör
  • 1 pressad vitlök
  • 1 riven/hackad gullök
  • ½ dl chilisås
  • 4 dl creme fraiche
  • 1-2 dl passerad tomat
  • 1 tacokrydda-påse
Hacka/riv löken och bryn på svag värme i smör, lägg till färsen och bryn den tills den blir klar, jag kryddade även färsen något med kött&grill-krydda. Rör ner chilisås, passerad tomat, creme fraiche och pressa ner vitlök. Låt sjuda upp och rör sedan ner tacokryddan. Låt puttra på svag värme i ca 10 minuter. Serveras med spaghetti.

Kommentarer
Postat av: azra

sa kul nar alla aker utomlands och laser din blogg, massa olika flaggor. fast den ljuger jag ar inte i tivat men anda!

2012-06-29 @ 13:13:54
URL: http://akiii.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Matbloggstoppen

RSS 2.0