tonfisk-tomat-kombo som pastasås

 
Ett jättelätt recept som min kusin lärde mig för länge sedan, går hur snabbt som helst att slänga ihop och smakar riktigt gott (jag tycker om ketchup till också). Ett tips till er som likt mig inte vill spendera en evighet i köket efter en lång arbetsdag!
  • 2 burkar tonfisk
  • 1 gul lök
  • 1 burk krossade tomater
  • ½ paket passerad tomat
  • 2 msk tomatpuré
  • Salt, svartpeppar, oregano, paprikapulver
Hacka löken. Häll i lite av oljan från tonfisken och fräs löken i den på svag värme i en kastrull. Häll på tonfisken och hetta upp under omrörning. Häll i krossade tomater, passerad tomat och tomatpuré. Koka upp under omrörning. Salta, peppra och krydda efter smak. Låt småkoka i 10-15 minuter. Servera med valfri pasta, jag föredrar dock alltid spaghetti till den här såsen.
Trackback
Matbloggstoppen

RSS 2.0