kycklingpasta med fyra ostar

 
Jag har haft ett och annat för mig på sistone, därför har det ekat tomt här. Men snart inshAllah blir det fart på mig och recepten igen, det är trots allt därför den här bloggen överhuvudtaget existerar - för receptens skull! Hoppas för övrigt det går bra för er med fastan, Ramadan lider tyvärr redan mot sitt slut.. men det gäller att utnyttja de värdefulla dagar vi har kvar.
 
Hursomhelst kommer här ett pastarecept som ett tecken på min comeback (haha, vad dramatisk jag är). Brukar aldrig köra med färdig pastasås men min pastagalna vän Merima tipsade om den här, Kelda's fyra ostar. Hade inte mycket hemma så det fick bli en enkel kycklingpasta enligt nedan.
  • 300 g valfri pasta (farfalle hade jag)
  • 250 g broccoli
  • 500 g kycklingfilé
  • 2 champinjoner
  • 4 dl fyra ostar (Kelda)
  • Smör eller olja
Koka pastan. Skär broccolin i mindre bitar och låt den koka med pastan mot slutet av koktiden, ca 3-5 min. Skär under tiden kycklingen i bitar. Stek dem genomstekta i matfett i stekpanna. Skiva champinjonerna och bryn även dem tillsammans med kycklingen. Värm såsen i en kastrull under omrörning och rör sedan ner i stekpannan (eller rör ner direkt i stekpannan). Blanda försiktigt ner pastan och broccolin i stekpannan/såsen alternativt servera dem separat.

Kommentarer
Postat av: Secret Sweetness

Yum vad gott det ser ut! Skall nog tas och prövas här hemma :)

2013-07-27 @ 19:59:35
URL: http://secretsweetness.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Matbloggstoppen

RSS 2.0