smördegsinbakad kycklingröra

MashAllah vad mycket pepp, stöd och fina ord jag fått, tack till er alla - både här på bloggen, genom sms/telefon och andra sociala medier, såväl som i verkliga livet. Det betyder enormt ska ni veta! 
 
 
Nu till något helt annat - det är dags för ännu ett recept! Den här gången på smördegsinbakad kycklingröra som fick bli vår söndagsmat. Receptet är för två stycken, dock var de så mättande (tyckte i alla fall min magsäck) att det portionsmässigt blir fler än två.
  • 1-2 st kycklingfiléer
  • 2 mindre paprikor, röd och grön (alt. ½ av varje)
  • 5 färska champinjoner
  • 1 röd lök
  • 1 dl hackad persilja
  • 2 dl creme fraiche
  • Salt, svartpeppar, grillkrydda, paprikapulver
  • 2 st smördegsrullar
  • Ägg (till pensling)
Tärna den upptinade kycklingen smått. Förbered grönsakerna: tvätta, skala och skär allt i mindre bitar. Hetta upp olja i en stekpanna och stek kycklingen tills den får färg. Krydda med salt, peppar, grillkrydda och paprikapulver. Tillsätt sedan grönsakerna och stek ihop allt. Sänk värmen, rör ned creme fraiche och persilja. Rör om allt väl och smaka av. Låt svalna.
 
Sätt ugnen på 175-200 grader (beroende på vad som står på smördegsförpackningen). Rulla ut smördegen (ska ha stått i kylen fram tills detta moment) på bakplåtspapper och fyll med röra, endast i mitten. "Stäng" ihop smördegen till ett paket. Pensla med uppvispat ägg och grädda i ugnen i ca 20 minuter.

Kommentarer
Postat av: Svarten

Det ska jag absolut testa. Har fått dille på att linda in (nästa) allt jag äter i tortillabröd, smördeg, tunnbröd och allt vad det nu är :-) I dag blev det Chile Con Carne i tortillabröd.

2013-03-19 @ 18:06:36
URL: http://svarten.blogspot.com/
Postat av: Warda

Har du börjat med slöja? MashaAllah fina syster!!! =)

2013-03-19 @ 22:07:35
Postat av: besima

mmm ovo izgleda ukusno! :-))

2013-03-20 @ 09:51:19
URL: http://www.hube.blogg.se
Postat av: A

Jesi ti sama izabrala da se pokrijes ili ti je neko predlozio to ? Neka ti je sretno Ako Bog da =)

Svar: Sama, naravno! Imala sam dugo zelju da se pokrijem, pa napokon sam ucinila i taj korak. Hvala :)
Nida V.

2013-03-20 @ 23:16:00
Postat av: jasmin

Salam alekom
Tack !! För ord kan inte beskriva vilken tacksamhet vi läsare känner för dig, för din passion för islam, medmänsklighet, iman, matglädje och livskvalitet i en förvirrad tillvaro.

Nu är det så att jag är nyfiken på din gamla blogg. Vad är länken? För om den är lika fin som denna, då vill jag aldig missa att läsa den.
Varmaste hälsningar
Jasmin


Svar: Wa salam! Tack fina du för en så värmande kommentar! Min gamla blogg är borttagen sedan länge, jag startade upp den här i samband med att jag tog bort den och valde här att fokusera på helt andra saker i mitt bloggande (och vara så privat som det går). Kram.
Nida V.

2013-03-21 @ 07:18:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Matbloggstoppen

RSS 2.0