snabb kycklingpasta med smak av paprika och chili

 
En egen-imporivserad pastarätt jag slängde ihop, sånt är ju både lätt och gott. Man kan egentligen ha i vad man vill.. men här kommer det jag hade i. Jag använde ICA's lättvariant på creme fraiche för den andra vanliga var slut dock men såklart funkar vilken som.
  • Valfri pasta (snäckor hade jag)
  • 4 st kycklingfileer
  • Champinjoner, skivade på burk eller färska
  • Broccolibuketter frysta
  • 2 burkar creme fraiche paprika & chili
  • Salt, vitpeppar
Koka pastan. Skär kycklingfileerna i tunna skivor, bryn i stekpanna med olja tills den är genomstekt. Salta och krydda med lite vitpeppar. Skiva champinjonerna och bryn en stund med kycklingen och tillsätt även broccolin. Häll på creme fraiche. Låt koka upp, späd med lite vatten eller vispgrädde om såsen blir för tjock. Smaka av!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Matbloggstoppen

RSS 2.0