chutneykyckling med grönsaker

 
Japp, jag är smått tillbaka! Vi har fått in våra rutiner och först nu känner jag att jag orkar och vill lägga tid på att blogga mat igen - när jag hinner. Här kommer i alla fall en rätt jag verkligen kan rekommendera - så gott! 
  • 600 g kycklingfilé
  • 2 paprikor
  • 1/2 zucchini
  • Salt & svartpeppar
  • 2 msk tomatpuré
  • 1 msk vetemjöl
  • 1 dl créme fraiche
  • 2 dl mjölk
  • 1 tärning kycklingbuljong 
  • 1,5 dl mango chutney
Strimla kycklingen och grönsakerna. Bryn kycklingen i smör/olja på hög värme, salta och peppra. Låt grönsakerna fräsa med några minuter. Rör ner tomatpuré. Pudra över vetemjöl och blanda så att det inte klumpar sig. Häll på créme fraiche och mjölk samt smula ner kycklingbuljongen. Tillsätt slutligen mango chutney och låt allt puttra samman ca 5 min. Smaka av. Serveras med ris. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Matbloggstoppen

RSS 2.0