tonfiskwrap

 
Fredagsgott - wrap! Idag blir det tonfiskröra i. Jag gjorde samma röra som till den bakade potatisen, godaste tonfiskröran om man frågar mig. Sen kan man piffa upp sin wrap med massor annat gott men nu hade jag bara sallad och tomat i :)
 
Tonfiskröra
  • 2 burkar tonfisk i bitar i olja
  • 2 dl turkisk yoghurt
  • 1 dl creme fraiche
  • 2 msk majonnäs
  • ½ röd lök
  • 0,25 dl hackad dill
  • 0,5-1 krm svartpeppar, grovmalen 
  • 2 krm salt
Låt tonfisken rinna av och finfördela den i en skål. Rör ner turkisk yoghurt, creme fraiche och majonnäs. Blanda ordentligt. Hacka röd lök och rör ner tillsammans med dill. Smaka av med salt och peppar. 
 
Tillbehör
  • Ett paket tortilla, jag använde herb & garlic men original går också bra
  • Grönsallad
  • Tomat
  • Övrigt efter önskemål (gurka, majs, fefferoni, lök, kokt ägg m.m.)
Sätt ihop din wrap och njut!

Kommentarer
Postat av: jag

mmm vad gott det ser ut!

2014-10-25 @ 08:51:13
URL: http://www.ganerivikt33.blogspot.com
Postat av: Anonym

Hej :) jag har en fråga angående islam hoppas att det är okej eftersom du är så kunnig. Har hört lite olika om att ta sin mans efternamn vid giftemål. Vissa säger att det är en västerlänsk sed och tradition om att byta till mannens efternamn och inte har med islam att göra i grund och botten. Andra säger att man ska bevara sitt gamla och lägga till mannens eftersom barnen måste ha mannens efternamn. Tacksam för din åsikt då jag läst lite olika.
Ha det så bra!

Svar: Enligt islam ska kvinnan behålla sitt eget efternamn. Absolut inte ändra helt och egentligen inte ens lägga till. dock gör många som så att de lägger till mannens efternamn då det underlättar pga barnen osv som du säger. Jag gjorde det men behöll också mitt gamla, Gud vet bäst om det är rätt eller fel, finns olika åsikter om just det att lägga till och jag är inte jätteinsatt så vågar inte yttra mig..
Nida V.

2014-10-27 @ 17:27:37
Postat av: E.

Selamu aleikum! Mmm, vad gott detta ser ut! MashaAllah. Jag undrar bara vad det är för majonnäs som just du använt? Det finns ju olika sorter,med smak osv.. ;)

Svar: Alejkumu selam :) oj jag vet faktiskt inte, använder vanlig äkta majonnäs - tycker de flesta smakar likadant hehe. Brukar antingen köpa i en ljusgrön tub eller på burk om jag behöver mycket men vet tyvärr inte vilket märke!
Nida V.

2014-11-07 @ 23:53:35
Postat av: E.

Selamu aleikum! Mmm, vad gott detta ser ut! MashaAllah. Jag undrar bara vad det är för majonnäs som just du använt? Det finns ju olika sorter,med smak osv.. ;)

2014-11-07 @ 23:53:54
Postat av: Esca

MashaAllah, den där tonfiskröran verkar jättegod. Dill, rödlök... mm :D Den måste jag göra någon gång in shaa Allah

2014-11-10 @ 16:13:46
URL: http://escaaaa.blogspot.se
Postat av: H.

Den här tonfiskröran är super god. Fick dock inte tag på brödet med herbs & garlic smak. Vet du vart det går att få tag på den?

2014-11-29 @ 20:42:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Matbloggstoppen

RSS 2.0