banoffee i portionsskålar

 
Kanske den lättaste desserten som är godast. Banoffee pie (recept här) fast den här gången i portionsskålar - smart och enkelt! Jag gjorde 6 portioner i skålarna som på bilden, men man kan också göra t.ex. 8 mindre portioner om man har mindre portionsglas. 
  • 200 g digestivekex
  • 100 g smör
  • 1 burk karamelliserad mjölk
  • 2 bananer
  • 3 dl vispgrädde
  • 1 dubbeldaim
Smula kexen. Smält smöret och rör ihop med kexen till en smulig deg, fördela ut i glasen. Fördela ut den karamelliserade mjölken över kexsmulorna. Skiva banan och lägg över. Vispa grädden lätt och toppa över bananerna. Grovhacka daimchokladen och strö den över. Ställ kallt i kylskåp. 

Kommentarer
Postat av: Besima

Oh ovo cu definitivno probat jedan dan za iftar! :-)) Mums!

2016-06-07 @ 23:37:51
URL: http://hube.blogg.se
Postat av: Anonym

Vad för grädde använder du?

Svar: Vanlig vispgrädde 36%
Nida V.

2016-06-08 @ 09:10:07
Postat av: Nicole

Hejsan! Finns det möjligtvis någon mejl man hade kunnat nå dig på? Om du vill förstås skulle vilja fråga lite och få svar på tankar jag har ang islam osv! Bara om det går förstås! Tänkte det var lättare så! Din blogg är jättebra btw :)

Svar: Du kan mejla mig på [email protected] :)
Nida V.

2016-07-11 @ 21:37:07
Postat av: anonym

må allah skänka dig allt gott. må allah ge eran familj tålamod och belöna er med paradiset. all sorg ni någonsin har känt ska vara ett minne blott jag ber allah av hela mitt hjärta vad ni än går igenom, underlätta för er. ya rabb acceptera min bön.
amin. <3

Svar: Allahumma amin <3<3
Nida V.

2016-11-20 @ 20:50:34
Postat av: Maria

Hej! Undrar om du kan hjälpa mig. I min barndom gjorde min kompis mamma (från f.d. Jugoslavien) alltid en köttfärssås som såg ut som nötfärs i buljong typ. Den var SÅÅÅÅÅÅÅ god, men hennes egna barn hade tröttnat på den och bad om att få "svensk" köttfärssås istället. Har du receptet på den Jugoslaviska eller vet vad jag talar om? Maila i så fall gärna mig!

2017-04-06 @ 01:47:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Matbloggstoppen

RSS 2.0