chokladbollar

 
Här kommer ett recept på vanliga chokladbollar. Jag har tidigare lagt ut ett recept på delicato chokladbollar som liknar de där köpta delicato-bollarna väldigt mycket till smaken. Tycker de är lite lyxigare än dessa men självklart är dessa kokosbollar också klassiskt goda!
  • 6 dl havregryn, ca
  • 200 g rumsvarmt margarin
  • 2,25 dl socker
  • 5 msk kakao
  • 3 msk kallt kaffe eller mer om man vill
  • 1,5 tsk vaniljsocker
  • Kokos, pärlsocker eller strössel för garnering
Rör margarin och socker med elvisp (man kan också välja att smälta margarinet). Blanda ner resten av ingredienserna och arbeta ihop ordentligt till en deg. Forma bollar och rulla runt i garneringen - voila! Förvaras i kylen.

Kommentarer
Postat av: Syster du-vet-vem ;)

Måste bara få säga det här: chokladbollar är underskattade! Seriöst! Bara för att det var typ det första jag lärde mig baka som liten så har jag i flera år inte bakat det just för att det känns så "enkelt", men sen började jag igen och insåg hur gott det kan vara och hur underskattat det är :) brukar använda stavmixern till degen så att havregrynen delas, blir godare tycker jag!

Vill bara passa på att tacka för en underbar blogg ;) må Allah belöna dig! Och skriva att om det kommer upp något inlägg på bloggen om hur man kan förbereda sig inför äktenskap så ska jag länka hit, haha :D kram!

Svar: Det tycker jag också! Var längesen jag gjorde dem men de är SÅ goda, slukas upp på bara några dagar haha. Väldigt smidiga att ha är de också. Åh tack fina syster, amin och må Allah belöna dig också <3 haha I'll let you know om det kommer nåt sånt men jag känner att tiden inte riktigt räcker till, recepten tar över den här bloggen mer & mer.. :P
Nida V.

2013-03-03 @ 22:40:23
URL: http://karalillastorasyster.blogg.se
Postat av: mona

vilket kamera använder du, sis?

Svar: Canon EOS 550D!
Nida V.

2013-03-14 @ 15:08:02
Postat av: mona

Jag vill köpa canon 600d el. 550d men kunde inte hitta i elgiganten och media markt hellre. Vart köpte din kamera? hur mycket kostade den?

Tack!

Svar: Jag köpte på Elgiganten och betalade ca 7000 kr men det var ett tag sedan nu, det är möjligt att den försvunnit för att den ersatts av sina uppgraderingar EOS 600D och 650D. Men tror den ska gå att köpa ändå, kolla pricerunner? Priset borde även ligga lägre nu, max 5000 gissar jag på men är inte säker..
Nida V.

2013-03-14 @ 22:32:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Matbloggstoppen

RSS 2.0